miercuri, 20 august 2008

Alta floare careia nu-i stiu numele

Floarea aceasta răsare de la an la an singură, dar mi s-a spus că iniţial a fost semănată dintr-un pliculeţ de seminţe adus din Statele Unite ale Americii. Are floarea micuţă şi după cum se vede în poze face bucheţele pe un fir. Dacă este susţinută creşte şi de 1,5 metri înalţime. Dacă nu are susţinere se întinde pe jos şi face ca un covoraş verde pe pământ pentru că îi cresc mulţi lăstari pe fir şi fiecare înfloreşte. În felul acesta ţine şi umiditatea solului şi în timpul acesta secetos nu a fost nevoie să o ud (eu am lăsat-o pe pământ).
Stă foarte mult timp înflorită si apoi floarea ei când se trece, rămâne aşa cum este numai că se usucă şi îşi schimbă culoarea puţin, devine alb gălbui. Floarea uscată se păstrează pentru anul următor când se pune în pământ. Apoi răsare ea singură.



8 comentarii:

  1. Si mie imi plac florile...si poate ti-am mai spus, am o sarbatoare in fiecare an in care imi adun prietenii romani si o cheama"garden affair".
    Planta asta care o ai tu are flori asemanatoare cu una care o am eu...dar a mea e galbena si e ca o tufa. Eu insa am sprijinit-o de stilpii verandei mele si am ridicat-o ca un fel de coronita si o duc mereu mai departe. N-are insa nici un miros.
    Mai nou am inceput sa caut flori cu miros , specii de flori mai vechi...
    Aici in California insa pamintul e nisipos si e tare cald; am omorit o multime de plante incercind sa le fac loc in grafina mea, pina am invatat ca unele nu rezista la clima.
    Imi place sa trec prin blogul tau...si-mi aminteste toamnele cind se puneau borcane in camara pentru iarna...Rodica

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Rodica ma bucur ca-mi vizitezi blogul si iti place ce vezi. Se poate ca florile noastre sa fie "rude" din aceeasi familie,. Oricum sunt frumoase. Chiar imi si inchipui cum ar arata aceste flori pe galben: Superb.
    Mi-ar placea sa vad poze cu acele flori galbene.
    Despre insorita Californie eu stiu numai din citite, povestite si din poze, ca are o pleiada de flori deosebite care nu se gasesc in alte parti cu clima temperata.
    Este interesanta ideea de a organiza anual o sarbatoare special pentru prietenii romani. Felicitari pentru initiativa si Domnul sa fie cu voi la intalnirea din 6 septembrie a.c.
    Inainte sa ma casatoresc si sa am familia mea nu ma ocupam cu "borcanele pentru camara" (in Bucuresti am fost secretara Institutului Teologic "Timotheus" al Cultului Crestin dupa Evanghelie, de la infiintarea lui) dar acum am descoperit ca este mult mai sanatos sa-ti prepari singura conservele de iarna - fara E-uri, conservanti si alte chimicale.

    RăspundețiȘtergere
  3. Iti promit ca o sa fac poze cind va inflorii...dar trebuie sa astept pina la primavara. Infloreste o singura data pe an, dar da atitea flori...e o minunatie.
    Cit despre "Garden Affair" o sa o pun pe nepoata mea sa faca poze, si o sa le punem pe blog.
    Te vad...cu ochii mintii... ca o combinatie intre Maria si Marta, facind si unele si nelasind la o parte nici pe celelalte...poate asta e definitia femeii moderne? Cred ca am descoperit definitia...tu ce zici?
    Blessings, Rodica

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca este prea mult pentru mine aceasta combinatie dar iti multumesc pentru compliment.
    Cat despre definitia femeii moderne o prefer pe a ta in locul celei clasice, Penelopa, promovata intens pe ecranele televizoarelor din perioada comunisto-ceausista. Era o intreaga serie de desene animate (daca iti mai aduci aminte).

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunata floare...Aveam crizanteme ale caror flori erau exact asa,inflorea cam prin septembrie si tineau florile si dupa bruma...,pana tarziu,la prima zapada.
    Ce ma bucur ca te-am gasit!!Tot timpul ma intrebam daca mai exista bloguri cu gradini si am gugalit si tot ce-am gasit este Gradina Mea.ro,unde se afisaza flori,pomi,fructe,gradini,parcuri,aranjamente si altele.
    Lia,nici nu stii ce Duminica fericita mi-ai deschis(e dimineata...) :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Floarea aceasta infloreste in iulie si iata ca august s-a sfarsit iar ea este tot inflorita. Tine pana vine frigul. De aia o consider deosebita.
    Domnul Dumnezeu sa-ti faca intreaga viata fericita pentru ca El este adevarata Sursa a fericirii!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-a facut placere sa te vizitez si sa citesc posturile tale. Imi plac pozele cu flori foarte mult, chiar daca eu nu am talent la gradinarit.
    Multe binecuvintari.

    PS. Multumesc ca m-ai adaugat la blogroll.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cristina sunt bucuroasa ca vizitandu-mi blogul ai gasit ceva care sa-ti placa.
    Te-am adaugat de curand la blogroll pentru ca abia ti-am descoperit blogul si-mi place ce citesc acolo.
    Domnul sa te binecuvinteze pe tine si familia ta.

    RăspundețiȘtergere