marți, 12 august 2008

Barba imparatului

Barba împăratului are o floare frumoasă dar e bine de ştiut că toată planta este otrăvitoare. Se mai numeşte: Norea, Minune de Peru, Frumoasele nopţii, Ora 4. Dar denumirea ştiinţifică este Mirabilis jalapa şi face parte din Familia Nyctaginaceae.
Îşi deschide florile şi răspândeşte un parfum frumos înspre seară de aceea i s-a dat numele de Ora 4. Sunt de mai multe culori: albe, galbene, roşii, roz, violet, dar pot apărea si două culori pe aceeaşi plantă (aşa cum a apărut şi la mine).
Se înmulţeşte prin seminţe (se culeg când sunt negre) şi prin tuberculi (se scot toamna târziu).
Nu este o plantă pretenţioasă şi de obicei seminţele căzute, răsar singure anul viitor.





9 comentarii:

  1. Frumoase flori mai sunt aici, in gradina ta! Pe seceta asta cumplita care ne arede rau in ultimele zile, e o delectare racoroasa sa privesti asa flori frumoase ca aici.
    Am avut aceste flori in gradina, dar nu am stiut ca se numesc "barba imparatului" Interesanta denumire. Românii sunt tare originali chiar si cand vine vorba de pus nume la flori, locuri, animale sau localitati. Mi-am amintit si de florile acelea galbene, inalte, pe care si bunica mea le numea "mărită-mă mamă"! Aşa mai râdeam când o auzeam cum le numea. M-a distrat enorm să văd că şi alte locuri sunt numite tot aşa!
    Mai am una în gradina, este o plantă căţărătoare, face nişte flori portocalii, ca nişte gorniţe, şi se numeşte "luleaua turcului". Creşte ca un fel de iedera, se agată de orice cu nişte firicele care se prind bine de orice fel de suprafaţă.
    Numai bine! Cu drag,

    Alex

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur pentru toti cei ce viziteaza pagina mea si gasesc aici ceva care sa le placa.
    Stiu floarea "luleaua turcului" dar eu inca nu o am; am vazut-o pe aici prin curtile vecinilor asa ca voi face cat de curand achizitia ei.
    Sa aveti o saptamana binecuvantata!

    RăspundețiȘtergere
  3. de unde fac eu rost de seminte? annajanette este id meu daca doreste cineva sa ma ajute.
    multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  4. ana,gasesti la selgros

    RăspundețiȘtergere
  5. eu am cumparat sub denumirea de barba imparatului altfel de flori: lat. nigella damascena. http://imaginacaoativa.files.wordpress.com/2009/07/1736.jpg

    RăspundețiȘtergere
  6. @Anonom se poate ca flori diferite sa aiba acelasi nume popular, depinde de zona, de aceea este bine sa le stim numele stiintific cu care sunt recunoscute in orice colt al lumii.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. sunt foarte frumoase.daca le cultivam mai multi vor deveni cunoscute si vom avea mereu o cunostinta de und sa luam seminte.se inmultesc si prin ruperea unei crengute introduse in pamant udata o perioada de timp si nu expusa la soare intns.

    RăspundețiȘtergere
  8. Si mie imi place "barba imparatului", am descoperit-o in vacanta in Grecia in anul 2013. M-a fermecat cu parfumul ei, dar am impresia ca nu intotdeauna emana parfum, probabil tine de culoare.. Intrebarea mea este:se poate cultiva si in balcon? Cum? In ce ? Cand?

    RăspundețiȘtergere
  9. Si mie imi place "barba imparatului", am descoperit-o in vacanta in Grecia in anul 2013. M-a fermecat cu parfumul ei, dar am impresia ca nu intotdeauna emana parfum, probabil tine de culoare.. Intrebarea mea este:se poate cultiva si in balcon? Cum? In ce ? Cand?

    RăspundețiȘtergere