duminică, 14 decembrie 2008

Carnati de casa

Se trece prin maşina de tocat carne cu sita mare, pulpa din faţă numită şi spată, împreună cu burta şi cu alte bucăţi ce rămân de la fasonarea cărnii de porc. Se mai adaugă şi carne de vită fără pieliţe, cam 40 %. Se amestecă bine apoi se cântăreşte toată compoziţia şi pentru fiecare kilogram de carne tocată se adaugă 100 ml apă în care s-au pus 3 - 4 căţei de usturoi zdrobiţi bine, 20 g sare fină, o linguriţă de piper măcinat, boia de ardei iute, condimente pentru cârnaţi. Se frământă bine toată compoziţia şi apoi se trece la umplerea maţelor subţiri de porc.
Pe măsură ce cârnaţii sunt gata se pun în chiuveta cu apă rece ca să se scurgă sângele. Astfel nu vor mai fi lipicioşi, iar la fum se vor auri.
Se vor lăsa la scurs pe nişte beţe 2 - 3 zile, după care vor fi daţi la fum tot 2 -3 zile.

2 comentarii:

  1. Grozav...,dar niste poze nu ai facut? :)
    Ieri ,alaltaieri m-am intalnit prin dreptul portii cu un vecin care mi-a aratat cum cumparase o cutie cu mate pt carnati,acum citesc la tine,gandul l-am avut mai demult,dar am intors capul de cateva ori in semn de nuuuu si iata cat de greu imi este mie!
    Eu ,daca voi face,ii pun pe blog,ca nu-s egoista...hahahahahaah!Ti-am luat reteta.Merci si pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Elisa se vede treaba ca in curand vom vedea la tine pe blog poze cu carnatii.
    Eu aveam reteta scrisa si m-am gandit ca poate va folosi si altora asa ca nu am asteptat ca sa fac poze...
    Iti doresc succes!

    RăspundețiȘtergere