joi, 22 ianuarie 2009

Euphorbia helioscopia

Când ne-am mutat de la Bucuresti aici, am descoperit în grădină o singură tufă din această plantă şi am ocrotit-o cu mare grijă crezând că este sunătoare şi voiam s-o culeg pentru ceai. Nu cunoşteam sunătoarea cum arată la frunze dar îi ştiam floarea şi că se prezintă sub formă de tufă. Şi tot aşteptam să înflorească dar la urmă mi-am dat seama că doar acestea sunt florile ei.
Nu ştiu la ce ar fi ea bună dar eu m-am lămurit târziu că nu este sunătoare şi parţial ea apucase să facă seminţe.
Atunci m-am prăpădit de râs dar în anul următor s-a umplut grădina cu aceste plante şi am fost nevoită să le smulg pe fiecare pentru că dacă era tăiată creştea la loc din rădăcină.
Oricum de fiecare dată când îmi amintesc acest episod mă amuz copios.



Planta aceasta are denumirea ştiinţifică Euphorbia helioscopia şi face parte din Familia Euphorbiaceae.
Denumiri populare: laptele stâncii, laptele câinelui helioscopic.