joi, 22 ianuarie 2009

Euphorbia helioscopia

Când ne-am mutat de la Bucuresti aici, am descoperit în grădină o singură tufă din această plantă şi am ocrotit-o cu mare grijă crezând că este sunătoare şi voiam s-o culeg pentru ceai. Nu cunoşteam sunătoarea cum arată la frunze dar îi ştiam floarea şi că se prezintă sub formă de tufă. Şi tot aşteptam să înflorească dar la urmă mi-am dat seama că doar acestea sunt florile ei.
Nu ştiu la ce ar fi ea bună dar eu m-am lămurit târziu că nu este sunătoare şi parţial ea apucase să facă seminţe.
Atunci m-am prăpădit de râs dar în anul următor s-a umplut grădina cu aceste plante şi am fost nevoită să le smulg pe fiecare pentru că dacă era tăiată creştea la loc din rădăcină.
Oricum de fiecare dată când îmi amintesc acest episod mă amuz copios.



Planta aceasta are denumirea ştiinţifică Euphorbia helioscopia şi face parte din Familia Euphorbiaceae.
Denumiri populare: laptele stâncii, laptele câinelui helioscopic.

9 comentarii:

  1. Aaaa..este anti-sobol,aceea cu care ne-am cunoscut noi doua,nu?Asa se numeste?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu este acea planta Elisa. Asta are frunzele mai mici si nu creste asa de mare cat anti-sobol-ul. Si a facut seminte din primul an iar planta anti-sobol face seminte in al doilea an (asa era cea de la Moldova). Dar s-ar putea sa fie inrudite ca este o oarecare asemanare intre ele.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cel putin privita de sus,la floare seamana perfect.
    O sambata minunata sa ai si numai bine! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, ai perfecta dreptate. Seamana mult. Vara aceasta daca mai rasare o sa o pozez si din alt unghi sa se poata vedea bine tulpina, frunzele si inaltimea ei. Parca ar fi varianta salbatica a unei unei plante cultivate.
    Iar daca ne luam dupa calitatile de-a alunga cartitele, ei ii lipsesc complet, pentru ca erau in preajma multe musuroaie.
    Multumesc pentru urari si eu iti doresc sa ai un sfarsit de saptamana binecuvantat.

    RăspundețiȘtergere
  5. ...o fi ea buruiana si o criticati voi...dar mie mi se pare ca-i frumoasa...

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, arata foarte frumos. Mai ales in felul in care o "aprinde" soarele.

    RăspundețiȘtergere
  7. Da asa este Rodica, dar cand pun rosii sau mai stiu eu ce, si ea creste mai mare ca plantele cultivate, se face tufa si le sufoca nu-mi mai vine s-o admir. Daca e undeva unde nu incurca o las - cum a fost cazul acesteia din poza, crescuse langa fantana.
    Asa este si cu nalba - e plina gradina si au niste radacini luuungi in pamant ca morcovul, ramificate in doua, trei - am lasat doar una care a crescut langa gard, s-a facut mare, mai inalta ca omul si plina de flori care au facut seminte. Ma astept la primavara sa fie o sumedenie in zona.
    Dar ai dreptate, sunt si ele frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  8. Si stii ce cred...ca fiecare planta are o intrebuintare...anume...pentru noi. Dumnezeu nu a facut buruieni. Noi le zicem buruieni ca nu le cunoastem inca motivul pentru care au fost create...iti spun eu...

    Poate din copii aia care au fst avortati or fi fost careva oameni de stiinta sa ne descopere ceva nou si bun pentru omenire...dar pentruca omenirea i-a omorit...culegem buruieni...

    Ori Dumnezeu nu ne lasa sa le cunoastem potentialul din pricina pacatului...le lasa sa ne incurce mereu...ca asta ne-a fost alegerea...dar eu cred ca au avut si ele un rost cind au fost create...tu ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  9. Este laptele cainelui si este toxica

    RăspundețiȘtergere