vineri, 16 ianuarie 2009

Trifoi roz, de ghiveci

Am primit un pui de floare de la vecina mea şi a crescut destul de repede. Dar ce este mai îmbucurător, a înflorit imediat ce a început să crească. Are rădăcina sub formă de morcov şi se înmulţeşte destul de repede. Când sunt prea dese trebuie despărţite sau schimbate în ghivece mai mari.
Nu ştiu cum se numeşte floarea în termen popular. I-am spus trifoi pentru că seamănă la frunză cu trifoiul. Eu am de culoare roz şi alb.





Update.
Am găsit despre ea că denumirea ştiinţifică este Oxalis purpurea şi face parte din Familia Oxalidaceae. Genul oxalis include peste 800 de specii şi câteva dintre ele sunt specii acvatice.
Florile sunt de culoare alb, roz, mov şi galben în general.

16 comentarii:

  1. Ce frumos e trifoiul! Dar cum se înmulţeşte? Aş vrea să pun şi eu la primăvară.

    Credeam că numai eu pun flori în găletuşe de smântână :-) Pe unele le-am agăţat de tortiţe prin diferite locuri şi arătau bine.Dacă tot aveam mai multe... Dar am văzut la cineva toate florile în găleţi de măsline. Acelea da ghivece!

    RăspundețiȘtergere
  2. De obicei pe langa radacina principala face multi "morcovi" mici care se despart de acolo si se planteaza in alt ghiveci.
    Da, da, si asa se spune despre roman ca e inventiv...
    Pai folosesc tot felul de "ghivece" dupa ce la inceput cumparam ghivecele din magazin si deja in al doilea an erau casante - cand le curatam sau le mutam ramaneam cu marginile lor in mana. Asa chiar daca le folosesc un an, doi, nu-mi pare rau pentru ca au fost "reciclate".

    RăspundețiȘtergere
  3. Cînd trăiam în Bucureşti, mama avea un trifoi ca al tău. Era o frumuseţe, era o floare foarte gingaşă. Pînă într-o zi, cînd au zărit-o vrăbiile: au ros-o pe toată într-un timp record, rămăsese ghiveciul ca miriştea pe cîmp, după cosit. Deci, ai grijă... :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Carmen si Razvan multumesc pentru atentionari. Nu stiam ca le place asa mult vrabiilor - eu vara o tineam afara pe balcon. Si aici sunt foarte multe vrabii, padurea fiind in spatele gradinii.
    Voi fi atenta...

    RăspundețiȘtergere
  5. chiar este frumos trifoiul tau nu am mai vazut pana acuma de unde pot sa fac rost si eu ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Oana pana sa primesc de la vecinele mele nici eu nu vazusem trifoi din asta de ghiveci.
    Nu stiu de unde se poate lua. Doar de la mine sau de la vecinele mele :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Aparent nu numai vrăbiilor le place, cică sunt comestibile frunzele şi rădăcina, cu toate că sunt usor toxice :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Huni se pare ca pasarile, animalele... stiu sa aleaga ce e bun de mancat, mai bine ca noi oamenii, care am ajuns sa mancam chimicale ce fac rau organismului.

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, însă şi instinctele lor s-au dezvoltat în urma multiplelor încercări eşuate, aparent exact la fel facem şi noi, asta e...

    RăspundețiȘtergere
  10. da.acesta e oxalisul verde si nu stiu ca al meu face niste purici albi saritori pe dosul frunzelor.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ioana-50 oxalisul meu nu a facut purici albi pana acum. Dar cand eram la Bucuresti unele din florile mele au facut asa ceva. Si nu le-am stropit cu nici un fel de substanta chimica decat le faceam dus. Puneam ghiveciul sub dus si-i spalam bine frunzele pe ambele parti iar cand se umplea cu apa ghiveciul il rasturnam si odata cu apa se duceau si puricii. Repetam operatia de cateva ori pe saptamana si dispareau.

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Lia,asa o sa procedez.Exact asa e si oxalisul meu verde cateodata face mai multe flori decat frunze.E splendid.

    RăspundețiȘtergere
  13. Cu mare placere Ioana.
    Sanatate si bucurii iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  14. Alex am aflat de curand ca aceasta floare se poate inmulti si prin frunze. Eu nu am incercat pana acum dar in primavara voi face proba.

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu am inmultit-o prin frunze tinute in apa timp de 2-3 saptamani. Au facut fff multe radacini apoi am pus-o in ghiveci. Trebuie udata bine si sa aiba soare cateva ore pe zi. Nu stiam cum se numeste, am ajuns singura la concluziile astea. Dar e superba pusa intr-un ghiveci ceramic alb...

    RăspundețiȘtergere
  16. Geanis, acum am si eu frunze puse in apa, de la trifoi roz si alb, sper sa faca radacina.

    RăspundețiȘtergere