vineri, 3 aprilie 2009

Flori.... de primavara


Aceste flori le-am văzut pentru prima dată anul trecut.
Înfloresc primăvara dar nu ştiu cum se numesc. De obicei nu sunt plantate (numai eu am luat cateva fire cu rădăcină să le pun în grădină), se înmulţesc singure şi "greu mai scapi de ele", spuneau cei pe care i-am întrebat.
Am observat că răsar mai ales pe şanţurile cu iarbă unde formează un covoraş, iniţial verde-crud, care devine bleu când ele înfloresc.

Update
Prin zonă li se spune "Foaie-n fir" iar Anonim mi-a semnalat şi alte denumiri pentru care ii mulţumesc. Aşa am aflat denumirea ştiinţifică care este Vinca minor şi face parte din Familia Apocynaceae. In limba engleză se numeşte Lesser Periwinkle.

2 comentarii:

  1. vinca minor sau saseu sau sasiu

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim2 scuze din greseala ti-am sters comentariul.
    Multumesc pentru informatie.

    Anonim2 spune ca se mai cheama saschiu.

    RăspundețiȘtergere