duminică, 24 mai 2009

Rapita de gradina

De câţiva ani am descoperit această floare şi nu-i ştiam numele. Până acum, zilele acestea când a venit pe la noi o rudă şi mi-a spus că este rapiţă de grădină. Seamănă cu rapiţa la floare numai că are culoarea mov. Creşte înaltă cu o tulpină viguroasă pe care are ramificaţii şi înfloresc spre vârf. Eu am lăsat-o să crească în iarbă şi se pare că nu a fost deranjată.
Încă nu i-am găsit denumirea ştiinţifică dar dacă este înrudită cu rapiţa galbenă cred că au denumiri apropiate. Rapiţa galbenă se numeşte Brassica napus şi face parte din Familia Brassicaceae.




Update:
Am primit informatii de la Constantin cu privire la denumirea exacta a acestei plante. Este Hesperis matronalis.

3 comentarii:

  1. Buna, am si eu in curte si le iubesc tare mult pe aici le spune liliac de gradina dar ma indoiesc ca e asa si cred ceea ce ai scris mai sus, ca e o varietate dec rapita... multe flori sunt botezate pe aici pe la mine prin sat, dupa ureche...

    RăspundețiȘtergere
  2. Denumirea stiintifica este Hesperis matronalis iar popular este cunoscut ca liliac de gradina,liliac frantuzesc,liliac nemtesc si probabil de la aceasta ultima denumire,in zona mea acestor flori li se spune nemtisori(desi exista si genul Delphinium care se numesc tot nemtisori).Este o planta bienala si intradevar face parte din familia Brassicaceae.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Constantin. Da intr-adevar asa se numeste: Hesperis matronalis.

    RăspundețiȘtergere