marți, 15 decembrie 2009

Scoala din Cioca Boca

Update:
Am scris anul trecut un articol despre școala din localitatea Cioca Boca prezentând imagini cu stadiul lucrărilor la acea vreme.
Zilele trecute am facut o nouă vizită acolo și am fotografiat școala după un an și câteva luni.
Da, clădirea școlii este acum ridicată numai că s-au terminat fondurile înainte de acoperiș. Acum vine zăpada și lemnul deja pus la acoperiș se va deteriora dacă rămâne așa.
În interior nu știu cum arată.
Ce mi s-a părut foarte ”interesant” este faptul că acum un an școala avea un gard... parțial, ce a dispărut cu desăvârșire.












Aşa arăta şcoala din localitate pe 15 septembrie 2008.



Lucrările de construcţie la şcoală au fost începute încă din primăvara anului 2007. Deci în mai bine de un an doar atât s-a putut construi şi asta nu din lipsă de fonduri căci materialele necesare au fost aduse dar ulterior au fost transportate într-o altă localitate (din ordinul cui, oare?).



Fostul primar a reuşit să construiască numai gardul şi a spus oamenilor că a costat un miliard şi jumătate.



După cum se vede în poză că arată acum gardul făcut de curând s-ar spune că însuşi meşterul Manole lucrează acolo.
Copiii învaţă o parte (gradiniţa şi două clase) în Casa de Rugăciune a Cultului Creştin după Evanghelie din Cioca-Boca





şi alte două clase învaţă în casa nelocuită a pădurarului unde lispsesc sobele şi curentul electric este oprit.




La Casa de Rugăciune copiii învaţă în timpul săptămânii şi sâmbăta seara sunt aşezate băncile pentru serviciul de duminică apoi duminică seara se rearanjează mobilierul pentru clase. Aici se poate încălzi sala şi iluminatul electric funcţionează.
Iată ce condiţii există la doar 35 km depărtare de Iaşi, centrul cultural al Moldovei.


P.S. Despre situaţia şcolii din Cioca-Boca au scris şi ziarele locale din Iaşi.

http://stiri.kappa.ro/actualitate/cioca-boca-invata-creanga/stire_153673.html

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Cioca-Boca-din_0_116388671.html


Acel sat are si o scoala in constructie (inceputa de multi ani si neterminata inca).
http://lialorena.blogspot.com/2008/10/scoala-din-cioca-boca.html


http://www.flacarais.ro/cms/site/f_is/news/cum_lupta_cioca_boca_cu_temuta_gripa_ac1_ac2_24498.html
La acest reportaj am vrut sa las un comentariu si nu a mers nicicum. De aceea am pus aici ce aveam sa le zic lor. Poate or vedea si ei.

Despre scoala de acolo nimic?
Cred ca acesta este un subiect care ar trebui dezvoltat de toate ziarele Iasului, poate asa se va misca ceva si acolo in acel satuc uitat de toti.
Sunt apreoape 100 de copii in satul Cioca Boca si nu au unde invata iar deschiderea anului scolar bate la usa.
O zi buna tuturor!
Lia

32 de comentarii:

  1. ..."tot ce incepe duce la bun sfirsit"...asa ne invata Scriptura. Daca ar citi Biblia, n-ar mai fi atita intunerec si atita risipa..pe lumea asta.
    Ce nume interesant...stii cumva de unde ii vine numele la satul asta?

    RăspundețiȘtergere
  2. "Despre satul Cioca-Boca din judetul Iasi se spune ca a fost intemeiat pe vremea lui Stefan cel Mare, atunci cand domnul Moldovei le-a poruncit celor mai priceputi fierari ai sai sa-si gaseasca rostul in acele locuri, fiindca se intamplase sa-si piarda potcoavele calului tocmai cand mergea la batalie cu turcii. Voda a poruncit ca doi dintre cei mai buni fierari sa se stabileasca aici, ca sa nu-i ramana calul fara potcoave in fata dusmanului. Iar numele locului a venit de la ciocanele celor doi potcovari.
    Acum, Cioca-Boca e un sat deprimant, in care domneste o saracie greu de imaginat. N-are preot, medic sau politist. Pe hartile romanesti nu apare. Culmea e insa ca poate fi lesne gasit pe Internet: site-ul www.calle.com ofera imaginea din satelit a oricarui colt de lume. Scriind numele satului, poti afla ca localitatea Cioca-Boca este amplasata la 46N latitudine, 27E longitudine si la o altitudine de 150 de metri."

    Asta scrie Violeta Cincu in acest ziar:
    http://www.zf.ro/afaceri-de-la-zero/urmasii-lui-stefan-cel-mare-nu-mai-apara-apusul-acum-se-duc-sa-l-cucereasca-2977581/

    RăspundețiȘtergere
  3. Insa pozitia "oficiala" este asta:

    "La citeva prajini distanta, in inima Moldovei, primarul Ioan Creanga relateaza despre numele sugubat al comunitatii pe care o patroneaza, Cioca-Boca: 'Primul document care atesta satul nostru este din 1821. Pe atunci, la confluenta riurilor Valea Ursitei si Stavnic era o moara al carei zgomot puternic se auzea de la mare distanta, si se presupune ca de acolo provine numele Cioca-Boca. Moara exista si astazi, dar nu mai functioneaza'.
    "

    Sursa:
    http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Social/28452/Sate-nasite-anapoda.html

    RăspundețiȘtergere
  4. Fostul primar nu stiu daca a citit Biblia dar noul primar - Titi Iacob - cred ca citeste Biblia caci este credincios de la Crestini dupa Evanghelie si speram ca el sa faca ceea ce altii n-au facut.

    Depre numele satului am auzit mai multe variante spuse de oameni straini de localitate.
    Dar eu stiu de la taticu, care stia de la bunicu ... si tot asa, ca pe vremuri erau in sat multi fierari, dogari, rotari etc. care incepeau lucrul de dimineata devreme si munceau pana seara tarziu. Unii locuiau pe deal iar altii pe vale si cand incepeau a ciocani cei de pe deal parca le raspundeau cei de pe vale bocanind si ei.

    RăspundețiȘtergere
  5. N-am sa uit nicodata numele satului astuia. Poate n-ar fi rau sa ne rugam pentru el...ca Dumnezeu sa faca din Cioca-Boca un centru crestin...o oaza de lumina, un loc al sperantei...ce ne opreste ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Asa este, nu ne opreste nimic sa ne rugam pentru satul Cioca Boca. Si multumim pentru acest gand frumos.
    Sunt multe familii tinere cu numerosi copii care s-au intors acum in sat.
    Din cate am vazut eu acolo problema mare este betia care genereaza saracia.

    RăspundețiȘtergere
  7. am vrea ca scoala sa aiba un acoperis pentru scoala pentru ca la momentul actual copii invata in alta cladire. Va rugam sa faceti ceva!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Anonim, am publicat mesajul tau poate se vor gasi persoane interesate sa ajute cumva scoala din Cioca Boca.

    RăspundețiȘtergere
  9. imi pare f rau sa aud asa ceva despre cioca-boca.multe rugaciuni trebuie pt cioca-boca ca sa nu mai bea lumea intr-un hal fara de hal.

    RăspundețiȘtergere
  10. toata tara este in haos in romania se fura de 2000 de ani cine sa aiba grija si de satucul cioca boca totusi

    RăspundețiȘtergere
  11. bine pentru cei ce au plecat din satul cioca boca .dar adevaru ca neau ramas pariti si amitirile din copilarie acolo tot te trage sufletu sa mai treci prin copilaria saraca ,dar cu ajutoru lui Dumnezeu se va face un sat mai frumos bun cu omeni buni sa ne ajute dumnezeu.cu respect Alina Ailoaie

    RăspundețiȘtergere
  12. @Anonim1 asa este sunt necesare multe rugaciuni pentru oamenii din acest sat.

    @Anonim2 in Romania si-au furat oamenii singuri caciula in comunism (cine avea "caciula" mare fura mai mult) si dupa revolutie au furat tot comunistii catarati la putere cu numele schimbat in revolutionari, care acum ne sunt guvernanti si ne fura pe fata ca in codru.
    De la ei nici o nadejde sa aiba grija de popor numai Dumnezeu ne poarta de grija.

    @Alina Ailoaiei ma bucur sa ne intalnim pe net.
    Ai dreptate este mai bine de cei ce au plecat de acolo dar amintirile copilariei nu se sterg si tot privim cu nostalgie la acele locuri frumoase.
    Dumnezeu sa binecuvanteze satul Cioca Boca si pe oamenii de acolo.
    Multa sanatate iti doresc tie si familiei tale.

    RăspundețiȘtergere
  13. va multumesc din suflet si eu va doresc asemenea cu aru Lui Dumnezeu Lia

    RăspundețiȘtergere
  14. va salut cu tot respectul pentru ca ati putut scri 2 rinduri despre acest satuc uitat de lume,niciodata acest catun nu a avut lideri care sa faca ceva ,comuna scheia a avut in frunte numai primari care s/au interesat de cu totul alt ceva decit de problemele acelor oameni saraci si amariti.acum laaceasta ora nu au facut ceva unde ursita se intilneste cu stavnicu oamenii din jumatatea de sat spre BICU sint mereu la ploi mari in pericol de inundatii ,nu vin decit inaintea alegerilor si viziteze .pe vremea copilariei mele se mergea pe jos la scoala la scheia ,bicu sau gaunoasa,azi poiana scheii cum bietii elevi ,infruntau noroaie,frig ,geruri mari ,asa ca daca s/au vazut scapati din acel satuc au impuns fuga in lumea lor .Cu drag ne amintim de copilarie ,asa plina de multe neajunsuri,azi satul este plin de tineri dar posibilitatile sint aproape aceleasi autoritatile au acelasi interes ca in anii copilariei mele...NICIUNUL!!!poate cineva sa spuna cind copiii vor fi toti int/0 singura scoala?poate cineva sa spuna cind va vi macar odata pe saptamana asistenta medicala ,nu ar fi greu ,dar cind oare va fi acea zi?va salut pe toti ,cei care cititi mesajul si va doresc ca bunul dumnezeu sa va aiba in paza sa!!!

    RăspundețiȘtergere
  15. sa va binecuvinteze bunul dumnezeu

    RăspundețiȘtergere
  16. acest sat este uitat de lume datorita celor care sint lideri in comuna rusine lor!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. asest sat este uitat de lume datorita celor care zic ei sint primari

    RăspundețiȘtergere
  18. @Anonim ai dreptate in tot ce spui despre problemele din satul Cioca Boca.
    Iata peste cateva zile va incepe anul scolar 2010/2011 si tot neterminata este scoala.

    Ne vom aminti mereu cu drag de copilaria frumoasa chiar daca a fost plina de neajunsuri.

    Dumnezeu sa fie cu tine oricand!

    RăspundețiȘtergere
  19. salut! eu cunosc o fata lia ciobanasu,daca cumva este persoana care scrie aceste rindurio salut .as vrea sa/mi spui daca tu esti.Eu sunt chiar din acelasi sat uitat de lume acum sint in alt judet dar vin acolo cam de 2 ori pe an acolo este o parte din mine ,nu pot uita niciodata originea si locul copilariei mele nu imi este rusine sa spun niciodata sa spun de unde sint,desi este o mare rusine ca satul arata atit de sarac ,bietii oameni in acel satuc au tristetea in suflet ca nu au posibilitati financiare,iar drumul sa ia un medicament banal pina la scheia la ia jumatate sau mai bine din zi,problema care ma doare cel mai tare ma ingrozesc cin sint ploi mari si stiu ca oamenii stau si urmaresc apa care i/ar putea goni din case oricind.poate cineva va avea ureghi sa auda strigatul disperat al oamenilor DIRIJATI ALTCUMVA CELE DOUA APE!!! stiu ca de drumuri nu va puteti apuca ca cu ajutorul lui dumnezeu ajungeti cu bine acolo inaintea alegerilor sa lamuriti oamenii sa va voteze .lia te rog sa/mi spui daca iti spune CIOBANASU va las pe totiin grija domnului!

    RăspundețiȘtergere
  20. @Anonim da, imi spunea Ciobanasu inainte de casatorie. Stiu ca de acolo sunt multi plecati prin toata lumea dar nu-mi pot da seama cine esti.
    Poate imi spui cum te cheama.
    Cat despre problemele satului Cioca Boca stiu ca sunt multe, tocmai de aceea am ales ca sa scriu despre situatia scolii, poate citeste cineva pe aici care poate sa ajute cumva.
    Si problema inundatiilor este la fel de mare.
    Numai cei in cauza stiu cat de greu este, de aceea m-as bucura sa scrieti cat mai multi care cunosc situatia de acolo, poate asa se vor face auzite si problemele lor.
    Va doresc la toti binecuvantarea Domnului!

    RăspundețiȘtergere
  21. @Anonim poti sa scrii adresa de mail la comentarii iar eu nu-l voi face public.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  22. mama e din cioca boca , bunicu era panaite toader am si eu ceva amintiri din copilarie dar prea putin, imi aduc aminte de biserica crestina dupa evangheleie si de moara din sat, intradevar un sat uitat de lume chiar mie dor de cioca boca,m nam fost de 15 ani cand vin iin romania sigur sigur o sa merg acolo .god bless cioca boca

    RăspundețiȘtergere
  23. Nepotul lui Panaite Toader bine ai venit pe aici!
    Ma bucur sa intalnesc persoane cu radacini din Cioca Boca. Si eu sunt plecata de multa vreme de acolo dar inca mai am rude apropiate in sat. Le voi spune de aceasta "vizita" virtuala.
    Moara mai este si acum dar nu mai functioneaza... pe cand Biserica Crestina dupa Evanghelie merge bine (peste doua saptamani vor fi botezuri).
    Este nostalgic sa vizitezi satul ori de cate ori se iveste ocazia.
    Multa sanatate si binecuvantari de la Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere
  24. Intradevar cioca-boca este un sat uitat de lume si de toti,unde toata lumea se zbate intr-o saracie lucie si unde disperarea si foamea se citeste in ochii tuturor.Mi-am petrecut copilaria in acest sat si ma leaga multe amintiri placute dar nu cred ca a-si mai rezista sa mai traiesc in aceste conditii,si sunt slabe sanse aproape nule ca cineva sa reuseasca sa mai faca ceva sau sa schimbe ceva in bine.Nimeni nu face absout nimic mai ales primaria,care chiar nu da doi bani pe locuitorii acestui sat,pe dezvotarea infrastructurii sau a comertului,si nu le ofera tinerilor nici o sansa in a-si gasi un loc de munca si de accea suntem fortati cu totii sa ne parasim casele si familiile, pe care le iubim si la care ne mai intoarcem acasa din cand in cand,pt a munci printre straini ca sa ne castigam paine cea de toate zilele.Cred ca nici peste alti 21 de ani cati au trecut deja de la revolutie nu o sa se schimbe absolut nimic in satul asta amarat si uitat de D-zeu.

    Din departari,Dany si Andreea

    RăspundețiȘtergere
  25. @Dany si Andreea bine ati venit pe aici!
    Asa este cine a trait acolo stie greutatile cu care se confrunta oamenii din partea locului.
    Ma bucur sa vad ca unii din cei ce au plecat de acolo isi mai aduc aminte de locurile frumoase ale copilariei.
    Cine stie asa poate se vor gasi si oameni dispusi sa ajute cumva scoala din localitate sa functioneze.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  26. salut si mama mea a fost din cioca boca si eu imi amitesc cu drag clipele copilariei petrecute in sat si de verisorii si rudele mele de acolo. eu sunt bogdan ilascu din constanta sunt fiul valeriei dulceanu va slut pe toti si sper sa mai merg in satul in care am fost in fiecare vara

    RăspundețiȘtergere
  27. Salut Bogdan. Ma bucur sa constat ca suntem rude prin alianta: daca bunicul tau este Dulceanu atunci esti var cu Dutu care este casatorit cu nepoata mea.
    Sper ca toti cei care au avut cat de cat legatura cu satul Cioca Boca sa revina cu drag acolo.
    Sanatate tie si familiei tale.

    RăspundețiȘtergere
  28. Am citit mult drag postarea, dar si comentariile facute la adresa satului Cioca Boca. Imi pare foarte rau de situatia actuala de acolo. Pe cand eram copila si invatam clasele 5 - 8 la Poiana Scheii(Gaunoasa), chiar cu toate lipsurile pe care le aveam, noi fiind sapte copii acasa, copilaria mi se parea un dar divin. N-am sa uit niciodata cu cata placere plecam la scoala carduri de copii la Poiana, infruntand gerul, viscolul si ploile. Aveam ciubote gaurite si stateam uzi la picioare pana veneam de la scoala. Lia, te salut si mi-e un dor de tine si de fratii tai de nici nu-ti imaginezi. Am fost colega de banca cu Nunuta din clasa I pana in clasa a IX-a generala. Te pup si iti doresc tot binele din lume!
    Lenuta Ursu

    RăspundețiȘtergere
  29. @Lenuta ma bucur mult de vizita ta pe blogul meu.
    Vremurile frumoase (chiar daca era greu) de care iti aduci aminte au apus demult. Dar le vom pastra vii in memorie toata viata, la caitolul "pretioase".
    Cateodata cand mai vorbesc cu surorile mele ne aducem aminte cum ne jucam pe deal cu voi toti. Eu am fost in clasa cu Denisia - eram mai mici...
    Eh, frumoase vremuri...
    Mi-ar placea tare mult sa ne mai intalnim odata toti dar e cam greu asa ceva ca suntem imprastiati peste tot in lume.
    Poate daca s-ar organiza anual o sarbatoare a satului nostru si s-ar face reclama din timp.
    Oricum ma bucur sa ne intalnim si virtual deocamdata.
    Iti doresc multa sanatate tie si familiei tale si Dumnezeu sa va ocroteasca.

    RăspundețiȘtergere
  30. salut tuturor ,am aflat ca am radacini di satul cioca boca iasi ,rog cunoateti cumv o familie popa mai exact popa viorica

    RăspundețiȘtergere
  31. Sorin Sentiveanu4 august 2023 la 10:34

    sunt baiatul lui felicia panaite bunicul panaite toader multe veri am petrecut la cioca boca amintiri frumoase de acolo desi stabilit in America de multi ani Totdeauna cand vin acasa merg si vizitez casa lui bunicu si satul cioca boca SA AVETI O ZI BINECUVANTATA DE BUNUL DUMNEZEU

    RăspundețiȘtergere