duminică, 13 aprilie 2008

Inmultirea trandafirilor

În afară de metoda cea mai sigură de înmulţire a trandafirilor (despărţirea puilor cu tot cu rădăcină din tufa de trandafir) eu am probat-o cu mare succes până acum, şi pe aceasta care permite înmulţirea lor din ramuri.
Iată cum am procedat: la sfârşitul lunii august şi în luna septembrie se pot taia ramuri de trandafir care au înflorit şi au floarea deja uscată, iar ca lungime, să aibă trei frunze. Se fac gropile nu prea adânci se umplu cu apă şi se pun ramurile astfel încât sa ramână afară numai ultimul rând de frunze. Se pune pământul în jurul ramurei făcându-se un mic muşuroi şi se presează puţin. Se mai udă o dată la suprafaţă şi apoi se pune peste trandafir o sticlă de plastic căreia i s-a tăiat fundul apăsând-o bine ca să intre în pamânt. În jurul sticlei se pune pământ şi se presează bine ca să nu intre aer pentru că aşa vor sta toată iarna. Până când dă îngheţul, se mai udă din când în când în jurul sticlei. Primăvara, în primele zile cu soare se desface puţin dopul sticlei dar nu se scoate, apoi seara se închide bine la loc. Când se mai încălzeşte afară se pot lăsa ziua fară dop iar noaptea când e posibil să îngheţe, se pune la loc iarăşi. Treptat se pot lăsa fără dop permanent si după ce s-au obişnuit fără dop se pot scoate sticlele de tot. Aşa am făcut eu şi am avut reuşită aproape 100%.