miercuri, 6 februarie 2008

Producerea rasadului in casa, in luna februarie

Pe 8 -10 februarie (în a doua săptămână) se pun seminţele în apă de la fântână sau de la izvor. Se ţin 24 ore după care se scurg, apoi se mai lasă 24 ore până se pun în pământ, în diferite vase pregătite. Se vor uda moderat, iar când apare cea de-a doua frunzuliţă se mută câte 4-5 fire în pahare de plastic. Apoi paharele vor fi puse la geam, unde este soare.

După 15 aprilie se scot afară paharele, se mai lasă câteva zile, apoi vor fi mutate în grădină. Pregătirea grădinii pentru anul viitor se face din luna octombrie când se împrăştie gunoi natural în grădină, iar în luna noiembrie se sapă la o pană de hârleţ. La sfârşitul lunii martie, începtul lunii aprilie se sapă bine, se nivelează apoi cu grebla, şi se fac parcelele.

Parcelele pentru roşii, ardei, vinete, rămân aşa până la sfârşitul lui aprilie începutul lui mai când acestea vor fi răsădite. Înainte de-a pune răsadul în pământ se udă bine terenul. Se fac şanturi iar pământul scos din şanţ se nivelează între şanţuri. Răsadurile vor fi puse câte un fir, pe marginea parcelelor dintre şanţuri la distanţă de 30 cm între fire, astfel ca un şanţ va uda două rânduri de plante. Planta se va pune în pământ până sub frunze şi se apasă uniform de jur împrejur pământul udând cu jumătate litru de apă (e mai bună apa de ploaie). Din iunie până în august se foloseşte pentru îngrăşarea pământului gunoi de pasăre dizolvat în apă şi turnat pe şanţ.

12 comentarii:

  1. Am ramas surprinsa tare cand am vazut-o pe lorena in poze pe blog-ul asta...mi-am zis...ce cauta? :P Sunt Eliza Stefu...si cred ca esti Vasi?:P Ma bucur ca te-am gasit pe aici, in sfarsit, cineva cunoscut:)Fiti binecuvantati

    RăspundețiȘtergere
  2. Eliza bine ai venit pe blog. Acesta este blogul meu (Lia) iar Vasi le are pe ale lui: - http://pigeons-ro.blogspot.com
    - http://funlw65.googlepages.com sau
    - www.morisca.net
    Mă bucur de vizită şi aştept să mai vii pe aici. Am văzut ca şi tu ai un blog pe yahoo. Mâine am să-l explorez. Mai ai şi în altă parte?
    Îţi dorim binecuvântarea Domnului

    RăspundețiȘtergere
  3. :)O, ma bucur:) O sa le explorez si u pe ale lui Vasi:) Foarte fain blog ai:) Har si pace

    RăspundețiȘtergere
  4. Mulţumesc pentru aprecierea blogului. Vasi mi-a făcut tema, de fapt este o temă luată de pe net pe care el a adaptat-o aşa cum am vrut eu. Am citit si eu o parte din blogul tau. Îmi place cum scrii. (În ultima vreme cam tristă? - aşa te-am simţit din unele postări. Privirea sus şi Domnul cu tine!)
    P.S. Nu ştiu acum cine a zis asta dar mi-am adus aminte cuvintele: ”Niciodată nu sunt jos. Fie sunt sus, fie acum mă ridic.”

    RăspundețiȘtergere
  5. multumim ptr sfaturi!
    nu stiam:D

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu mare placere Anonim.
    Ma bucur sa-ti fie de folos.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sorin C-ta
    Eu acum ma apuc dar vreau sa fac in sere si sunt in faza de a invata multumesc

    RăspundețiȘtergere
  8. in sfarsit gasesc ceva util ce-mi trebuia,interesant ,nu prea am gasit asa detalii,ceau.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Anonim, ma bucur pentru ca-ti sunt de folos informatiile de aici.
    Iti doresc spor la munca si sa ai rezultatele cele mai bune.

    RăspundețiȘtergere
  10. lia in zona ta ce ciuperci sint la padure si cum le conservi pentru iarna .bucurii sisanatate tie si familiei den....

    RăspundețiȘtergere
  11. @Denis aici la padure sunt altfel de ciuperci de cum le stiam eu de la noi, si pentru ca nu le cunosc nu le culeg. Ciupercile nu-mi plac deloc si foarte rar mai cumpar din magazin si gatesc.
    La cerere :)
    Iti doresc binecuvantarea Domnului tie si familiei tale.

    RăspundețiȘtergere