miercuri, 21 ianuarie 2009

Muscata roz pal

Floarea acesta are o delicateţe şi un farmec aparte. Vara când înfloreşte odată cu multe alte flori de diferite culori, iese şi mai mult în evidenţă frumuseţea ei.
Muşcatele de obicei sunt înflorite şi iarna dar aproape toate ghivecele eu le-am învelit într-o folie de celofan bine închisă unde îşi păstrează o temperatură constantă şi nu trebuie să o deschid până când nu se face cald afară ca să nu le dereglez temperatura.
Şi unele chiar în aşa condiţii sunt înflorite pentru că se zăresc prin folia care este în permanenţă transpirată, semn că este mai cald acolo la ele în interior decât în exterior.


6 comentarii:

  1. este superba muscata ta am si eu o muscata care tot roz infloreste dar se numeste muscata curgatoare,este foarte fragila.

    RăspundețiȘtergere
  2. Lia,nu putrezesc sub folie,asa neaerisite?Eu stiu ca se lasa in pivnita,la intuneric si racoare ,descoperite,nu se uda si sa se odihneasca, pentru ca apoi sa faca multe flori, la vara.
    Culoarea asta este splendida,eu ador rozul,dar nu ma imbrac in roz.Nu inca...hahahaha

    RăspundețiȘtergere
  3. eu am cateva muscade date de prietene dar decat lastari si iam pus imediat in pamant dupe ce iam primit si apoi la cateva saptamani miau si inflorit dar le tin pe balcon si au si lumina si caldura dar nu foarte mare.oaricum muscatele sunt niste flori foarte rezistente si care infloresc foarte frumos.

    RăspundețiȘtergere
  4. Oana daca au suficienta lumina si caldura pe balcon este foarte bine pentru ele. Asa inmultesc si eu muscatele, din lastari de la cele batrane.

    Elisa nu putrezesc florile sub folie. Anul trecut tot asa le-am pus pentru ca efectiv nu aveam unde sa le pun pe timpul iernii; daca le lasam la geam inghetau oricum si m-am gandit ca poate asa mai salvez ceva. Si doar una s-a uscat restul au fost o.k.
    E bine si in pivnita ca nu e frig asa de tare si nu ingheata.
    Ai fost tare cu roz-ul.

    RăspundețiȘtergere
  5. E tare frumoasă muşcata.Şi în general muşcatele sunt nişte flori care ne umplu sufletul de culoare şi frumuseţe. Am fost în vara asta la Sinaia şi am trecut puţin pe la mânăstirea Sinaia. Am rămas fermecat de mulţimea florilor. erau nişte muşcate cu flori cât farfuria! O splendoare!
    Vara noi le punem direct în grădină şi se fac nişte tufe foarte mari. Când e prea cald nu mai fac aşa multe flori. Ori în Bărăgan sunt vara nişte temperaturi...tropicale! O să fac poze şi la muşcate.

    RăspundețiȘtergere
  6. Stiu soiul acela de muscate mari. Eu am asa, de culoare roz (mai intens) rosu (spre portocaliu) si alba.
    Asteptam pozele.

    RăspundețiȘtergere