marți, 20 ianuarie 2009

Psalmul 39

Traducerea Cornilescu

Către mai marele cântăreţilor: Către Iedutun.
Un psalm al lui David.

1. Ziceam: "Voi veghea asupra căilor mele, ca să nu păcătuiesc cu limba mea; îmi voi pune frâu gurii, cât va sta cel rău înaintea mea."

2. Am stat mut, în tăcere; am tăcut, măcar că eram nenorocit;
şi totuşi durerea mea nu era mai puţin mare.

3. Îmi ardea inima în mine, un foc lăuntric mă mistuia;
şi atunci mi-a venit cuvântul pe limbă şi am zis:

4. "Doamne spune-mi care este sfârşitul vieţii mele,
care este măsura zilelor mele, ca să ştiu cât de trecător sunt."

5. Iată că zilele mele sunt cât un lat de mână, şi viaţa mea este ca o nimica înaintea ta. Da, orice om este doar o suflare, oricât de bine s-ar ţinea.
(Oprire)
6. Da, omul umblă ca o umbră, se frământă degeaba,
strânge la comori, şi nu ştie cine le va lua.

7. Acum Doamne, ce mai pot nădăjdui eu? În Tine îmi este nădejdea.

8. Izbăveşte-mă de toate fărădelegile mele!
Nu mă face de ocara celui nebun!

9. Stau mut, nu deschid gura, căci Tu lucrezi.

10. Abate-Ţi loviturile de la mine! Îmi iese sufletul sub loviturile mâinii Tale.

11. Tu pedepseşti pe om, şi-l loveşti pentru fărădelegea lui: îi prăpădeşti, ca molia, ce are el mai scump. Da, orice om este doar o suflare.
(Oprire)
12. Ascultă-mi rugăciunea Doamne, şi pleacă-Ţi urechea la strigătele mele! Nu tăcea în faţa lacrimilor mele! Căci sunt un străin înaintea Ta, un pribeag, ca toţi părinţii mei.

13. Abate-Ţi privirea de la mine, şi lasă-mă să răsuflu,
până nu mă duc şi să nu mai fiu!

Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu