joi, 26 februarie 2009

O floare cu frunze frumoase

Nu-i ştiu denumirea ei, nici pe cea populară nici ştiinţifică. Dar noi îi spunem floarea care se roagă pentru că seara îşi aşează frunzele una în faţa celeilalte şi le orientează în sus. Le-am asemănat cu două mâini în rugăciune.
După cum se vede în poză, aici este înflorită, dar floarea ei albă, nu este aşa spectaculoasă cum sunt frunzele. Ele au frumuseţea lor deosebită, aşa stopite cu maro când sunt tinere, apoi petele se tansformă într-un verde mai închis. Se înmulţeşte foarte usor. Orice ramură tăiată şi pusă direct în pământ prinde rădăcini. Iar în pământul din ghiveci pe lângă rădăcini face niste bulbi ca fasolea din care ies alte plante.


Up date: Mulţumesc Marilenei care m-a ajutat să-i găsesc denumirea.
Este Calathea Maranta şi face parte din Familia Marantaceae.
I se mai spune si A Prayer Plant

14 comentarii:

  1. Toata natura se roaga...numai noi nu stim, sau nu vrem...

    Frumoasa planta...rezista la iarna sau trebuie pusa inauntru de frig?

    RăspundețiȘtergere
  2. Lia, planta ta se numeste Calathea. Este o planta care infloreste extrem de frumos, face in general flori portocalii, care rezista destul de mult. Insa planta este foarte sensibila atat la daunatori cat si la curenti de aer. In plus, nu e iubitoare de soare direct, ci de lumina multa. Am avut si eu un exemplar superb pe vremuri, cand locuiam inca in Bucuresti, din pacate s-a uscat si nu am stiut cum sa o salvez.
    Si pentru Rodica, planta nu rezista la frig.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna seara.Frumoasa floare,frumos blog.Felicitari Lia.Ma bucur ca te-am gasit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa e Rodica, putem lua exemplu si de la plante...

    Multumesc Marilena. M-am uitat pe net si am gasit ca este Calathea Maranta si i se mai spune si A Prayer Plant.
    Floarea mea are florile albe, dar am vazut ca sunt o sumedenie de tipuri de Calathea.

    Victoria bine ai venit pe aici. Si eu ma bucur ca ti-a placut. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am cumparat si eu asa o floare si tare m-am intristat ca si-a adunat frunzele, nu stiam ce se intimpla cu ea. Dar acum ca am citit comentariile voastre m-am lamurit si va multumesc. Maia

    RăspundețiȘtergere
  6. Maia ma bucura faptul ca ceea ce s-a comentat aici ti-a fost oarecum de ajutor.
    Te mai astept cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna Lia, ma bucur foarte mult ca avem pasiuni asemanatoare. Floarea pe care am cumparat-o de curand se numeste CALATHEA MEDALION , am insa si o floare la fel ca a ta , o cheama Calathea Maranta , pe care o am de vreo 3 ani , a fost extrem de mica iar acum, arta foarte bine si e mare . Recunosc insa ca a ta din poza este foarte frumoasa. Acum datorita voua am aflat mai multe despre acasta floare. Va multumesc Maia

    RăspundețiȘtergere
  8. draga marilena eu am o floare acasa care se roaga dar ,nu seamana deloc cu aceasta oare cum se numeste si cum sa o ingrijesc.Floare mea este mult mai inalta si cu frunze mai lungi.Are frunze albe cu dungi verzi.

    RăspundețiȘtergere
  9. Maia ma bucur de vizita si ca ti-au fost de folos unele informatii. Te mai astept.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Anonim, cred ca sunt mai multe plante care se pot incadra in descrierea ta, nu stiu ce sa zic.
    Ar fi lamuritoare o poza ca sa ne dam seama.

    RăspundețiȘtergere
  11. salut. cum ingrijesti acest fel de calathee. am si eu mai multe feluri dar maranta nu e atat de bogata ca si a ta. este doar mai viu colorata pe frunze. astept un sfat. multu.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Anonim, floarea aceasta nu necesita ingrijiri speciale, decat udata vara in fiecare zi daca e foarte cald, iar daca nu e prea cald merge udata si la doua zile.
    Nu-i prea place mutata de colo, colo si daca se poate sa stea intr-un loc unde nu sunt curenti de aer.
    Iti doresc succes!

    RăspundețiȘtergere
  13. Am si eu una la fel si ica una mai colorata cu nervurile galben portocalii!

    RăspundețiȘtergere
  14. am si eu o calathea medalion si i s-au lasat frunzele tare in jos ce pot sa fac

    RăspundețiȘtergere