sâmbătă, 24 ianuarie 2009

Phytolacca americana

Când am fost la Moldova, mămica mi-a arătat o plantă care a crescut pentru prima dată în grădină probabil sămânţa a fost adusă de vânt. Creşte în locuri umbroase. Nu ştiam nimic despre ea dar i-am făcut poze. Am căutat pe net şi am descoperit denumirea ei şi la ce este folosită.
I se mai spune cârmâz sau rumeioară.
Este o plantă medicinală de la care se foloseşte toată planta; creşte spontan sau cultivată special în grădini.
Are activitate antiinflamatorie puternică de aceea se foloseşte în tratarea reumatismului, combate guturaiul (amigdalita, laringita, oreionul) se poate utiliza împotriva paraziţilor şi scabiei, este purgativ şi vomitiv.
Fructele coapte au culoarea bobiţelor de struguri negri şi de aceea sucul acestor fructe se foloseşte la colorarea vinului.
Denumirea ştiinţifică este Phytolacca americana şi face parte din Familia Phtolaccaceae.