duminică, 16 noiembrie 2008

Oenothera glazioviana

Am văzut-o prin multe grădini de flori, se înmulţeşte repede prin sămânţa (una a crescut singură într-un morman de nisip cu pietriş de pe marginea drumului). Când am fost la Moldova şi acolo am întâlnit-o. Este frumoasă şi floarea stă multă vreme înflorită. Dar nu ştiam cum se numeşte.
Mulţumesc domnului Alex Androne că mi-a trimis o informaţie după care am căutat pe net şi-am aflat că numele ei este Oenothera glazioviana şi face parte din Familia Onagraceae.
Nu-i cunosc denumirea populară.





10 comentarii:

  1. Şi eu am văzut-o, dar nu ştiu cum se numeşte! dar e atât de frumoasă. Ce galben frumos! Ce de frumuseţi "anonime" sunt în jurul nostru!

    RăspundețiȘtergere
  2. daca nu ma insel, are sanse sa fie Oenothera, care infloreste noaptea, si e parfumata

    RăspundețiȘtergere
  3. Suntem evanghelici si de curand am lansat site-ul www.contracurentului.com pentru a-i ajuta pe cei care vor sa renunte la homosexualitate.

    Sunteti de acord sa facem schimb de linkuri? Daca da, va rugam sa ne anuntati.

    RăspundețiȘtergere
  4. Alex asa se pare ca este Oenothera glazioviana.
    Multumesc pentru informatie.
    O saptamana binecuvantata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu știam că se numește Luminița de seară . 🙂Tuturor numai bine 🌺🌺🌺

      Ștergere
  5. Ce minunat este tot ce a creat El...dar trebuyie sa admiri ca sa vezi...Sint inca multe lucruri frumoase in lume; oamenii astazi insa au ales sa vada tot ce este urit.

    Blogul tau este asa o exceptie de la regula. Vin aici si doar arati cu degetul cind la un lucru cind la altul...unele absolut usor de trecut cu vederea...dar cind ai ochiul format sa vezi arta ...frumosul, le poti depista usor.

    Multa binecuvintare tie si alor tai...Cred ca in Ceruri ai sa ai o florarie uriasa si am sa vin sa iau flori de la tine...
    Rodica

    RăspundețiȘtergere
  6. Rodica ma bucur sa vad ca-ti place sa poposesti prin "gradina mea", chiar daca la propriu ea arata jalnic.
    Florarie in cer... nu m-am gandit dar mi-ar placea... si carti multe, o biblioteca printre flori... si tu sa vii sa reciti poeziile pe care le compui frumos, pentru El...
    Cred ca in cer toate lucrurile sunt de o frumusete ce nu se poate spune in cuvinte - asa scrie Apostolul Pavel.
    Pacea Domnului Isus sa-ti umple inima!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ai sa te trezesti cu mine acolo...iti promit...cu un volum de poezie...
    Rodica

    RăspundețiȘtergere
  8. Denumirea populara a Oenothera glazioviana (desi planta din imagini ar putea fi foarte bine si Oenothera biennis) este "Luminita de noapte" sau "Onagra".

    RăspundețiȘtergere
  9. O alta denumire populara este "Ora 8" pt ca infloreste (foarte repede, in 2-3 minute se deschide sub ochii tai) in jurul orei 8 in serile de vara.
    Are foarte mult polen, asa ca atentie cand o mirositi, altfel veti avea nasul galben :). Cand eram copii ne alergam cu florile astea in mana, sa ne murdarim unii pe altii.

    RăspundețiȘtergere