miercuri, 26 noiembrie 2008

Suc de usturoi cu miere - impotriva viermilor intestinali

Am găsit această reţetă cu ingrediente naturale, împotriva viermişorilor intestinali, care se prepară uşor.

Într-o oală smălţuită se pun la fiert o parte usturoi, spălat şi desfăcut în căţei, cu două părţi apă.
Se acoperă vasul cu capac şi se fierbe la foc domol până când lichidul scade la jumătate.
Se strecoară, se lasă să se răcorească, se toarnă într-un pahar de sticlă sau cană de ceramică smălţuită, adăugând o lingură de miere la 100 ml lichid.

Se dă seara în clismă călduţă copiilor până la 3 ani, celor de la 6 la 9 ani se dau pe cale bucală câte două linguriţe seara, iar celor de la 9 la 12 ani câte trei linguriţe seara. De la 12 ani în sus se bea câte un pahar de 150 ml o dată sau de două ori pe săptămână. Se continuă tratamentul încă o săptămână de la data când nu se mai constată viermişori intestinali.

Acest suc are acţiune vermifugă (împotriva viermilor intestinali), contra ascarizilor (limbrici), dar mai ales a oxiurilor (viermişori).
Este indicat numai după ce medicul a pus diagnosticul sau mama copilului a văzut viermişori la copil sau persoana bolnavă i-a văzut la ea însăşi.

Nu se dă la bolnavii care au temperatură crescută şi diabet zaharat.

Acţiuni toxice adverse: preparatul ţinut peste două - trei zile la temperatura camerei sau peste o săptămână la frigider devine toxic şi trebuie aruncat.
Ingredientele pot să nu fie tolerate de unele persoane. Pentru aceasta este nevoie de prudenţă şi de la caz la caz, de avizul medicului.

Preparatul este cu atât mai activ cu cât este mai proaspăt. Pentru a evita acţiunea foarte puternică chiar iritantă, este preferabil ca, după preparare, să fie lăsat o oră şi apoi administrat la copiii foarte mici sau debili.

Sucul îşi pierde activitatea utilă începând de la două ore până la 12 ore.

3 comentarii:

  1. Sunt sigur că e grozav de util acest suc. Dar gândul la aroma de ...mujdei mă face să zâmbesc!

    Lia, tu parcă eşti moldoveancă, nu? Trebuie să fii auzit de faimosul "Festival al usturoiului" de la Copalău (Botoşani). Au făcut acolo şi ...îngheţată de usturoi! :-) Ha, ha!

    Apropo de reţeta de mai sus. Mi-am amintit că am folosit nişte usturoi la ...căţeii mei. Le-am dat pe gât (cam cu forţa, săracii) câte un căţel de usturoi, ca să nu facă paraziţi! Nu prea le-a plăcut...tratamentul!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, sunt la origine din Moldova (Iasi), dar nu am auzit de acest Festival. Cat despre inghetata de usturoi nu cred ca as fi curioasa sa o gust.
    La caini precis le-a fost de folos tratamentul; sotul meu da usturoi zdrobit la porumbei tot ca medicament preventiv.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am participat activ la prima editie a festivalului usturoiului de la Copalau................... si regret ca nu am incercat inghetata cu usturoi :)

    RăspundețiȘtergere