sâmbătă, 18 octombrie 2008

Zarzavat la sare, pentru iarna

De trei sau patru ani eu fac această reţetă care o am de la vecina mea şi sunt foarte mulţumită de rezultat.

Este nevoie de:
- 5 kg roşii;
- 2 kg ardei (eu pun gogoşar că e mai dulce);
- 2 kg morcov;
- 2 kg ceapă;
- 1 kg sare grunjoasă.

Roşiile se toacă la cuţit, sau date prin răzătoare, ardeii se taie cubuleţe mici, morcovul se dă prin răzătoare, ceapa se taie cubuleţe.
Se amestecă toată compoziţia cu un kilogram de sare şi se lasă 24 ore dar se mai amestecă din când în când. Apoi se pune în borcane (împreună cu toată zeama pe care o vor lăsa legumele) se închid bine şi se pun în cămară. Nu se pune nici un fel de conservanţi.

Se poate folosi la orice mâncare la care e nevoie de zarzavat. Dar trebuie specificat că nu se mai pune sare la mâncărurile unde folosim acest preparat deoarece are el suficient.

8 comentarii:

  1. Lia,buna treaba cu reteta asta,poate o conving pe mami sa o facem si noi,se face usor si e si fara "bain marie" e super!Multam ca o "imparti" cu noi

    RăspundețiȘtergere
  2. Ana mie mi sa parut foarte usor de facut reteta aceasta si toata iarna imi prinde tare bine la facut mancare. Daca o vei face odata sigur vei vedea ce gust bun are mancarea facuta cu acest tip de zarzavat.

    RăspundețiȘtergere
  3. mama mea si fiica-mea cea mai mare o vor face...si eu si fiicamea aia mai mica vom beneficia...

    Iar noi toti iti sintem multumitori!!!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur foarte mult ca aceasta reteta va fi de folos. Asa cum si eu am aflat-o de la vecina mea asa si eu o dau mai departe. Pana acum o dadusem la cei din familie si la prietene. Dar eu o consider foarte sanatoasa si de mare ajutor asa ca vreau sa o poata folosi cat mai multe gospodine.

    RăspundețiȘtergere
  5. sună bine .dar ceapa crudă nu-i dă un gust neplăcut?

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim ceapa cruda nu-i da gust neplacut. Eu fac aceasta reteta cam de 5 ani si mi se pare buna.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu fac zarzavatul fara morcov si fara ceapa. Morcovul este dulce si fermenteaza, ceapa amareste. In schimb mai pun radacina de patrujel si telina, plus verdeturi: patrunjel, marar si daca este posibil leustean. Reteta o am de la soacra mea din Moldova. Este f.f. buna

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim, pana sa fac aceasta reteta, asa stiam si eu ca ceapa cruda amaraste zarzavatul.
    Dar m-am convins ca nu se intampla asa.
    Reteta ta pare interesanta. Poate ne spui si noua cantitatile sa o incercam.

    RăspundețiȘtergere